Obuwie botki w roli aktywisty

Dla wielu z nas obuwie damskie botki, szczególnie jesienią i zimą, zdecydowanie jest bohaterką codziennych wyjść – tych małych, i tych dużych. Zwykle cenimy je z powodu ich wygody, a podczas ważniejszych okazji uświetniają naszą kreację jako gustowny dodatek.

Jakiś czas temu jednak obuwie damskie botki pośrednio zostało gwiazdą wydarzenia na skalę światową. Jak to często bywa, wszystko zaczęło się w Stanach Zjednoczonych. Z dnia na dzień kobiety zaczęły udostępniać posty o treści „lubię na stole” lub „lubię na tylnym siedzeniu auta” – stwierdzenia, które mogą wywołać w odbiorcy pewne skojarzenia ze sferą życia, która od zawsze budzi wiele emocji. Tak było i tym razem – ludzka ciekawość sprawiła, że w internecie zawrzało, a wszyscy chcieli się dowiedzieć, o co w tym wszystkim chodzi.

Okazało się, że miejsca opisane w postach to miejsca, w którym kobiety lubią… odkładać swoje torebki i buty, a posty były częścią akcji mające zwiększyć świadomość na temat raka piersi – rodzaju nowotworu, z którym mierzą się głównie kobiety. Te szczególne damskie akcesoria jako symbol kobiecej mody i przedmiot codziennego użytku najlepiej nadawały się do roli, którą odegrały podczas kampanii.

Pod koniec akcji, korzystając z uwagi poświęconej postom, organizatorki wystosowały komunikat o tym, jak ważne są dla profilaktyki nowotworów są regularne badania mammograficzne – skoro na co dzień dbamy o swój strój i wygląd, to czemu tak beztrosko podchodzimy do własnego zdrowia? W ten sposób buty (m.in. obuwie botki) stały się aktywistami na rzecz ochrony zdrowia kobiet.

Dodaj komentarz